مقایسه قیمت سیم و کابل نسوز سیلیکونی نسبت با سیم و کابل pvc ؟

مقایسه قیمت سیم و کابل سیلیکونی نسبت با سیم و کابل pvc

سیم و کابل سیلیکونی

امروزه به دلیل تقاضای بالا برای مسکن، افزایش ساخت و روی کارآمدن انبوه سازها، پروژه های مسکونی که در گذشته بیشتر بصورت شخصی ساز بوده است به دست پیمانکاران انجام میگردد.

محصولات سیلیکون کابل یاقوت گواهینامه آتشنشانی کرج و تاییدیه آتش نشانی مشهد را دریافت کرده است.

 

مقایسه سیم و کابل نسوز سیلیکونی

مسائل اقتصادی و مالی یکی از مهمترین نکاتی است که پیمانکاران در رأس تصمیم گیری خود برای خرید مواد اولیه برای ساختمان و همینطور به پایان رساندن پروژه ساخت وساز در نظر دارند، از این رو در زمینه سیم کشی ساختمان بیشتر از سیم و کابل های pvc به دلیل قیمت پایین تر آن استفاده میشود.

ما در اینجا میخواهیم نشان دهیم پرداخت مبلغ بالاتر برای خرید سیم نسوز کابل سیلیکونی یک هزینه نیست چرا که با افزایش طول عمر سیم کشی و همینطور خواص متفاوت و بهتر سیلیکون نسبت به pvc این میزان تفاوت قیمت پوشش داده میشود.

در این ویدیوی زیر به وضوح میتوانید تفاوت ها و تحمل حرارتی سیم و کابل نسوز سیلیکونی نسبت به سیم و کابل PVC را مشاهد فرمایید.

 

 

 

خواص برتر سیم و کابل نسوز سیلیکونی :

  • مصرف پایین انرژی ومقاومت بالا در مواجه با میزان مغناطیسی.
  • قابلیت استفاده در محیط های با شرایط خاص و سخت مانند رطوبت بالا، هوای خشک، دمای بالا، دمای پایین و آلوده به انواع روغن با وزن مولکولی بالا و…
  • توان حرارتی بالا در سیم نسوز سیلیکونی  و کابل نسوز  سیلیکونی که این امر موجب میشود با بالا رفتن حرارت مس ناشی از عبور جریان تا 250 درجه سانتی گراد برای عایق سیلیکونی مشکلی ایجاد نشده و این امر بر خلاف سیم و کابل های با عایق pvc موجب آتش سوزی در ساختمان نمیگردد.
  • عدم انتشار شعله در سیم و کابل نسوز سیلیکونی که این خاصیت موجب میشود در صورت بروز آتش سوزی در ساختمان، خود سیم و کابل سیلیکونی باعث انتشار شعله در سطح ساختمان نشود و زمانی که منبع آتش از سیم و کابل دور شود خاصیت خودخاموش شوندگی سیم و کابل سیلیکونی ،آتش را خفه میکند.
  • خاصیت کم دود بودن سیم و کابل نسوز سیلیکونی در زمان بروز آتش سوزی نمایان میشود. پس از بروز آتش سوزی یکی از عوامل مسمومیت و مرگ و میر،خفگی بر اثر دود زیاد ناشی از سوختن سیم و کابل میباشد. همینطور زمانی که دود ناشی از سوختن سیم و کابل بیش از حد استاندارد باشد،افرادی که در معرض آتش سوزی قرار دارند راه فرار ندارد و دید کافی برای آتش نشانان وجود ندارد. از این رو یکی از خواصی که چشمگیر میباشد برای استفاده از سیم و کابل نسوز سیلیکونی کم دود بودن آن میباشد.
  • فاقد گازهای اسیدی هالوژن، از دیگر خواص استفاده از سیم و کابل سیلیکونی میباشد که این نیز پس از بروز آتش سوزی اهمیت پیدا میکند بدین صورت که پس از ساختن سیم و کابل سیلیکونی گازهای اسیدی هالوژن انتشار پیدا نمیکند.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *