کامپاند سیلیکونی چیست؟

کامپاند سیلیکونی

کامپاندهای سیلیکونی چیست؟

در این مقاله درباره‌ی کامپاند سیلیکونی یا (کامپاند سیلیکونی چیست؟) توضیحات کوتاهی را داده ایم و به موارد کاربرد این ماده فراوری شده پرداخته ایم مانند استفاده از کامپاند سیلیکونی برای تولید کابل سیلیکونی و سیم سیلیکونی ، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

کامپاندهای سیلیکونی HTV مورد استفاده در عایق و روکش سیم و کابل ها سیلیکونی (سیم و کابل نسوز سیلیکونی) از ترکیب چند جزء تشکیل می شوند که شامل سیلیکون+پودرها برای بهبود خواص و شرایط سیلیکون + رنگدانه ها + تثبیت کننده ها می باشند.

رنگ کردن سیلیکون و لاستیک، یکی از مهمترین مراحل در تولید و ساخت قطعات سیلیکونی و لاستیکی و حتی تولید سیم و کابل مطابق با رنگ های عنوان شده در استاندارد میباشد، چون انجام صحیح آن باعث خواهد شد، تا محصولاتی که تولید میشوند، زیبایی منحصر به فردی پیدا و در خصوص سیم و کابل بتوان رنگ سیم ها را مطابق با آنچه در استاندارد عنوان شده تولید کنند.

امروزه بسیاری از شرکت های رنگ سازی با استفاده از تکنولوژی های روز به تولید رنگ دانه هایی می‌پردازند که بتوان با استفاده از این رنگدانه ها که در دانه بندی مناسب وجود دارند، به تولید محصولات سیلیکونی و رنگی پرداخت؛ تولید قطعاتی که از سیلیکون رنگی ساخته میشوند دقیقا همانند سیلیکون غیر رنگی میباشد و تفاوتی از این بابت وجود ندارد، برای تولید قطعات رنگی سیلیکونی میتوان از قالب های فشاری، تزریقی و انتقالی استفاده نمود.

در کامپاند سازی گرفتن سختی مناسب از سیلیکون ها بسیار مهم است در فرمولاسیون تولید کامپاند به غیر از سیلیکون عوامل مهم دیگری مانند پروکساید که مواد پخت سیلیکون میباشد، ادتیوهای مناسب ، پرکننده ها ( سیلیس ، هیدرواکسید آلومینیوم ) نقش بسزایی در کیفیت محصول نهایی دارند.

نکته مهمی که در فرآیند کامپاندیگ در نظر گرفته میشود، زمان بندی انجام مراحل مختلف می باشد هرچه زمان بندی دقیق تر و میزان اختلاط مواد یکنواخت تر باشد فرآیند و محصول نهایی با کیفیت بیشتری تولید میگردد که به دلیل هموژنایز شدن و پخش کامل پروکساید مورد استفاده میباشد.

 

مشتقات کامپاند سیلیکونی

کامپاند سیلیکونی بر مبنای استانداردهای موجود و مورد درخواست مشتری فرمول دهی و ترکیب می شوند.

 

بهترین روش ترکیب و همگن سازی سیلیکون با دیگر افزودنی ها به شرح زیر انجام می پذیرد;

  • در ابتدا لاستیک سیلیکون HTV به همراه سایر افزودنی های فرمولاسیون شده به غیر از تثبیت کننده ها (پروکساید) درون دستگاه میکسربه خوبی ترکیب میشوند .
  • سپس کامپاند ترکیب شده را روی رولینگ میل (غلطک)، قرار میدهیم و با برش های مکرر به همگن سازی کامپاند سیلیکونی سرعت می بخشیم .
  • در مرحله اخر کامپاندینگ ، پروکساید به عنوان تثبیت کننده برای انجام پخت سیلیکون به کامپاند اضافه میشود و میبایست به خوبی روی غلطک عمل همگن سازی صورت پذیرد تا در همه ی نواحی کامپاند به یک نسبت از افزودنی ها و پروکساید و رنگدانه ها موجود شود.


 

 


میزان درصد اختلاط پروکساید و سایر افزودنی ها امری بسیارمهم می باشد که خطا در آن می تواند برروی خواص سیلیکون و کهنگی سیم و کابل اثرات نامطلوبی بگذارد.

شرکت کابل یاقوت تولید کننده کامپاند سیلیکونی با بهترین کیفیت و قیمت مناسب آماده ی فروش کامپاند سیلیکونی به شما تولید کننده عزیز میباشد ؛ جهت خرید کامپاند سیلیکونی با واحده فروش و بازرگانی کابل یاقوت تماس حاصل فرمایید.


مطلب مرتبط : سیم و کابل مقاوم در برابر حرارت و آتش چیست و چه مزیت هایی دارد ؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *