کابل نسوز سیلیکونی

کابل نسوز سیلیکونی

محصولات شرکت سیلیکون کابل یاقوت

کابل های نسوز  ساختاری چند رشته یا به عبارتی چند هسته ای دارند، و این بدان معناست که از چند رشته سیم تشکیل شده اند و با توجه به نوع و ساختار کابل و کاربری آن ها به یکدیگر تابیده شده اند و همینطور روکشی جهت محافظت از رشته سیم ها روی آن ها قرار دارد. یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در کابل های سیلیکونی روکش نهایی این کابل ها (کابل نسوز سیلیکونی) میباشد، که از مواد سیلیکون مقاوم در برابر حرارت و آتش تولید میشوند.این نوع کابل ها به دلیل اینکه با روکش سیلیکون HTV تولید میشوند و به دلیل مقاومت بالای آن ها  در دما بالا و حتی دمای زیر صفر موجب میشوند این نوع کابل ها از قابلیت های زیادی برخوردار باشند. | مشاهده مزیت های کابل نسوز سیلیکونی | شما میتوانید محصولات شرکت سیلیکون کابل یاقوت را در ادامه همین صفحه مشاهده نمایید.

کاربرد کابل نسوز:

کابل سیلیکونی در بسیاری از صنایع مختلف استفاده شده و کاربرد دارد، علت محبوبیت این کابل این است که در برابر گرما و حرارت بسیار مقاوم است و می توان با خیال راحت از این کابل استفاده کرد. در هنگام خرید کابل سیلیکونی تنها به این بسنده نکنید که کابل مقاوم است بهتر است ابتدا درمورد مجموعه ای مورد نظر اطلاعات کسب کنید و ببینید آیا تاییدیه ها و گواهینامه آتش نشانی رادریافت کرده اند یا نه. شرکت سیلیکون کابل تولد کننده انواع کابل با کیفیت و مقاوم می باشد که دارای گواهینامه هایی تاییده آتش نشانی می باشد. این کابل ویژه در صنایع بسیار حساس مورد استفاده قرار میگیرد که در این بخش به آن اشاره خواهیم کرد:

کابل اعلام و اطفا حریق

کاملا مشخص است که این سیستم چقدر حساس و حیاتی است. و در صورت عدم عملکرد مناسب این کابل ممکن است خطرات بسیاری ایجاد شود.

صنایع ذوب آهن و تولید فولاد

کاملا مشخص است که در این صنایع با چه دمای بالا و مواد خورنده ای سروکار داریم. کابل های معمولی و بدون شیلد مخصوص جوابگوی نیاز ما نخواهد بود.

در دستگاه های پزشکی و اتاق عمل

این دستگاه ها باید خاصیت اسپسی و استریل داشته باشند و تجهیزات و کابل های آنها خاصیت ضد قارچی و آنتی باکتریایی داشته باشد.

صنعت خودروسازی و صنایع کشتی سازی

در این صنعت کابل های اتصال دهنده در معرض گرما و سرما و هم در معرض خوردگی شدید قرار دارند به همین دلیل باید حتما از این نوع کابل ها در این صنعت استفاده شود.

در گرمکن و هیتر های صنعتی

همانطور که از نامشان پیداست در این تجهیزات با گرمای بالا و مداوم روبرو هستیم که این کابل ها مناسب برای استفاده در این شرایط می باشند.

تجهیزات صنایع پتروشیمی و نفت و گاز

کارکرد با سرعت  بالا و خورندگی مواد مرتبط با این دستگاه ها از ویژگی های این تجهیزات می باشد.

در صنایع هوافضا و هواپیما سازی

گه در این صنایع با تغییر دما و فشار ناگهانی مواجه هستیم.

سیم سیلیکونی نسوز

انواع شیلد مورد استفاده در تولید کابل نسوز

برای تولید کابل نسوز می توانیم از انواع شیلد مختلف استفاده داشته باشیم. این شیلد ها در انواع بافت، نواری، ترکیبی و چند لایه دسته بندی شده و در دسترس شما قرار داده می شوند. در ادامه با شما همراه هستیم تا اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم که یقینا می تواند برای شما مفید واقع شود.

شیلد بافت

این نمونه از شیلد ها ترکیبی بافته شده از سیم های نازک هستند. مقاومت بالا در برابر حرارت و انعطاف پذیری بسیار مناسب را می توان از مهم ترین ویژگی های این محصول برشمرد که همین امر باعث شده است تا کاربران بسیاری روی به خرید و استفاده از این محصول بیاورند. باید در نظر داشته باشید که این محصول همچنین در برابر شکستگی و پارگی نیز مقاومت داشته و همین امر باعث شده است تا از آن کاربرد استفاده بسیار زیادی شود.

همچنین بخوانید: کابل مقاوم در برابر آتش و حرارت

شیلد نواری

یکی دیگر از انواع شیلد که در دنیای امروز بسیار مورد استفاده قرار گرفته است را می توان شیلد نواری دانست. این محصول با محافظت الکترومغناطیسی باعث می شود تا پوششی 100 درصدی داشته باشید. این محصول در محیط هایی که دمای بسیار زیادی وجود دارد و همچنین امواج الکترومغناطیسی موجب بروز نویز می شوند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

شیلد ترکیبی

یکی از بهترین انواع کابل نسوز سیلیکونی به شمار می رود و در ساختار آن ها به دلیل استفاده از پوشش نواری بسیار نازک، می توانیم انتظار انعطاف پذیری بسیار خوبی را داشته باشیم. پوشش نواری در این محصول بسیار نازک است و در ازای نازک کردن این پوشش، یک لایه بافت نیز به آن اضافه می شود. پس در صورتی که قصد دارید علاوه بر دفع حرارت، یک محصول مناسب برای دفع انرژی الکترومغناطیسی داشته باشید، این محصول می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما به شمار رود.

شلید چند لایه بافت

در نهایت باید گفت که اگر نیاز به مقاومت حداکثری داشته باشید، شیلد بافت چند لایه می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما برای خرید به شمار رود. این محصول در برابر حریق و حرارت مستقیم نیز از خود مقاومت نشان می دهد و بیشترین میزان مقاومت در برابر حرارت و پوشش در بالاترین سطح را دارا می باشد. پس در صورتی که قصد دارید یک کابل نسوز سیلیکونی بسیار با کیفیت داشته باشید، این محصول یقینا می تواند گزینه ای بسیار مطلوب برای شما باشد.

با سیلیکون بیشتر آشنا شوید

برای این که بتوانید با کابل نسوز سیلیکونی بیشتر آشنا شوید، لازم است در ابتدا در خصوص سیلیکون اطلاعات بیشتری داشته باشید. در واقع سیلیکون به عنوان یکی از ترکیبات سیلیسیم شناخته می شود و یک شبه فلز به حساب می آید. وجود خواص بسیار ماندگار از مهم ترین ویژگی های این محصول به شمار می رود و در عین حال شما می توانید در بازه های منفی دمایی، گرمای شدید 250 درجه سانتیگراد، تابش نور مستقیم خورشید و غیره انتظار عملکردی یکپارچه را از این محصول داشته باشید. کابل نسوز سیلیکونی از این روی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در واقع این محصول با مقاومت بسیار زیادی که دارد، می تواند انتخابی بسیار مناسب برای شما باشد و از این روی بسیار مورد توجه واقع شده است. پس در صورتی که قصد دارید یک سیم نسوز داشته باشید، کابل نسوز سیلیکونی می تواند یکی از بهترین انتخاب های پیش روی شما به شمار رود.

همچنین بخوانید: کابل اعلام و اطفاء حریق

مزایای کابل نسوز سیلیکونی

سیم و کابل نسوز سیلیکونی می تواند میزان مقاومت بسیار بالایی داشته باشد و از این روی در بسیاری از صنایع و محیط های حساس از آن استفاده می شود. این محصول بدون دخالت مواد شیمیایی سمی و مضر تولید شده و گاز مضر ندارد و همچنین مقاومت بسیار بالا در برابر شدت جریان زیاد را می توان از دیگر ویژگی های این محصول دانست. در نظر داشته باشید که این محصول با استفاده از کابل های انعطاف پذیر تولید می شود و از این روی قابلیت استفاده از آن در تمامی محیط ها وجود دارد.

در کنار تمامی این موارد باید در نظر داشته باشید که تحمل دمایی بالا از مهم ترین ویژگی های کابل نسوز سیلیکونی به شمار می رود. این کالا در دمای منفی 60 درجه سانتیگراد تا 250 درجه سانتی گراد می تواند کارایی داشته باشد و شرایط جوی تاثیر بسیار کمی بر عملکرد مناسب محصول دارند. در نظر داشته باشید که این محصول همچنین در برابر اشعه مادون قرمز، گاما و فرابنفش از خود مقاومت نشان می دهد و حتی در صنایع غذایی و پزشکی که نیاز به خاصیت ضد باکتری و قارچ وجود دارد نیز می توانید از آن استفاده داشته باشید. در نهایت نیز باید گفت که مقاومت در برابر الکل، چربی و اسیدها نیز از مهم ترین مزایای کابل نسوز سیلیکونی به شمار می رود و شما می توانید با توجه به این مسئله، با خیال راحت از این کالا استفاده داشته باشید.

انواع کابل نسوز سیلیکونی که در بازار عرضه می شوند

تمامی مدل های سیم و کابل نسوز سیلیکونی که امروزه در بازار عرضه می شوند، مقاومت بسیار خوبی را از خود در برابر دما نشان می دهند و به نوعی عایق دما هستند. این در حالی است که این محصولات از لحاظ ویژگی های فنی در دسته بندی های مختلف قرار داده می شوند. همین امر باعث می شود تا شما بتوانید از آن در تمامی پروژه های خود استفاده کنید. کابل نسوز سیلیکونی در مدل های فشار قوی، ابزار دقیق، کنترل، اعلام حریق و سبک مورد استفاده بوده و شما قادر بود بدون هرگونه مشکلی از آن استفاده داشته باشید. در ادامه بیشتر در خصوص عوامل موثر بر قیمت کابل نسوز سیلیکونی با شما صحبت خواهیم داشت.

چه عواملی بر قیمت کابل نسوز سیلیکونی دارای تاثیر است؟

به طور کلی می توان گفت که عواملی همچون سطح مقطع و تعداد رشته های کابل، سطح ولتاژ عایق، مواد سازنده و نوع روکشی که برای عایق کابل نسوز سیلیکونی مورد استفاده در کنار مسائلی همچون استانداردهای محصول، نوع بسته بندی و غیره بر قیمت کابل نسوز سیلیکونی دارای تاثیر است. در نظر داشته باشید که گواهی نامه LPBC نیز که برای کابل نسوز سیلیکونی صادر می شود، به عنوان یکی دیگر از مواردی است که باعث می شود شما بتوانید اصلی بودن محصول را تشخیص داده و با اطمینان نسبت به ثبت سفارش و خرید اقدام کنید.

منبع: https://zwcables.com