کابل هالوژن فری

کابل هالوژن فری

کابل هالوژن فری

در این مقاله از سایت شرکت کابل یاقوت درباره‌ی ( کابل هالوژن فری) توضیح میدهیم و به موارد استفاده و کاربرد این نوع کابل ها اشاره میکنیم ، پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

[ez-toc]

عناصری مانند :

  1. فلوئور
  2. کلر
  3. برم
  4. ید
  5. و استات هالوژن هستند

 هالوژن فری در هفتمین گروه اصلی جدول تناوبی عناصر ظاهر می شوند؛ آنها در بسیاری از ترکیبات شیمیایی ، به عنوان مثال در پلی وینیل کلراید یافت می شوند.

پی وی سی (PVC) همانطور که به اختصار شناخته می شود بسیار بادوام است و به همین دلیل در بسیاری از محصولات فنی و همچنین برای عایق کاری و مواد روکش در کابل ها استفاده می شود، کلر و سایر هالوژن ها اغلب به عنوان مواد افزودنی برای بهبود حفاظت در برابر شعله گنجانده می شوند؛  هالوژن ها برای سلامتی مضر هستند، به همین دلیل، پلاستیک هایی که هالوژن ندارند به طور فزاینده ای برای کابل ها استفاده می شوند.

 

همانطور که از نام آنها پیداست، کابل های بدون هالوژن در ترکیب پلاستیک ها بدون هالوژن هستند؛ پلاستیک های حاوی هالوژن را می توان با عناصر شیمیایی موجود در نام آنها شناسایی کرد، مانند پلی وینیل کلرید که قبلا ذکر شد، لاستیک کلروپرن، پروپیلن فلوئورواتیلن، لاستیک فلورو پلیمر و غیره.

کابل نسوز سیلیکونی

اگر می‌خواهید از کابل‌های بدون هالوژن استفاده کنید، مطمئن شوید که این کابل‌ها از پلاستیک‌هایی مانند لاستیک سیلیکون، که یک الاستومر گرمانرم بوده و برخی متریال های دیگر که فاقد این گاز سمی باشند، تشکیل شده‌اند. آنها حاوی هیچ گونه تثبیت کننده یا نرم کننده مبتنی بر فلزات سنگین نیستند و افزودنی های محافظت در برابر شعله برای محیط زیست بی خطر هستند.

 

هالوژن ها می توانند به سلامت آسیب برسانند؛ این امر به ویژه هنگامی که پلاستیک های هالوژنه، به ویژه PVC، می سوزند، صادق است؛ در صورت بروز آتش سوزی، هالیدهای هیدروژن از پلاستیک آزاد می شوند و هالوژن ها با آب ترکیب می شوند مانند آب خاموش کننده ای که توسط آتش نشانی یا مایعات از غشاهای مخاطی استفاده می شود و اسید تشکیل می دهند، کلر به اسید هیدروکلریک تبدیل می شود، فلوئور به اسید هیدروفلوئوریک بسیار خورنده تبدیل می شود که بسیار خطرناک و مخرب میباشند.

 

علاوه بر این، مخلوطی از دیوکسین ها و سایر مواد شیمیایی بسیار سمی می تواند تشکیل شود، اگر وارد مجاری تنفسی انسان شوند، می توانند باعث آسیب و خفگی شده حتی اگر فردی از آتش سوزی جان سالم به در ببرد، سلامتی او می تواند برای همیشه آسیب ببیند. این مورد در مورد کابل های بدون هالوژن بسیار کمتر است.

ما در کارخانه کابل یاقوت سیم و کابل سیلیکونی هالوژن فری را مطابق با استاندارد آزمون بین المللی  IEC 60754/۲ و IEC 60754/1 که بدون هالوژن میباشند را تولید میکنیم از این رو مفتخر به برترین شرکت تولید سیم و کابل های هالوژن فری در ایران می‌باشیم.


مطلب مرتبط : کابل سیلیکونی

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *