گواهی نامه آزمایشگاه مرجع (17025)

آزمایشگاه مرجع

آزمایشگاه مرجع

آزمایشگاه اکرودیته عبارت است از آزمایشگاهی که مورد ارزیابی و تایید منظم عملیات طبق استانداردهای مربوطه توسط یک سازمان مستقل قرار می‌گیرد. به طوری که عملیات آزمایشگاه در مقایسه با یک سری عناصر کلیدی که در استاندارد کیفیت آزمایشگاه تعریف شده است، ارزیابی می شود. این استاندارد آزمون، باید بر مبنای استاندارد بین المللی یا استاندارد اروپایی پایه‌ریزی شده باشد. اجزای دقیق استانداردهای آزمایشگاه متفاوت هستند اما به طور کلی، عناصر اصلی این استانداردها باید موارد ذیل را پوشش دهد:
سازمان‌بندی و مدیریت – سیستم‌های کیفیت – ممیزی و بازنگری– دستگاه‌ها – کالیبراسیون – روش‌های تجزیه‌ای- کنترل کیفیت – سوابق و گزارش.

در جهان صنعتی امروز، توجه به ارتقاء کیفیت محصول، کنترل فرآیند و کاهش هزینه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. علاوه  بر این ارتباط تنگاتنگ سازمان‌های  نظارتی (سازمان ملی استاندارد و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و…) با واحدهای تولیدی همچون شرکت سیلیکون کابل یاقوت به منظور کنترل کیفیت محصولات سبب شده در این راستا آزمایشگاه مرجع سیلیکون کابل یاقوت با هدف ارائه خدمات آزمایشگاهی مورخ 23/01/1400 موفق به دریافت تاییدیه صلاحیت آزمون بر اساس ISO/IEC 17025:2017 به شماره گواهینامه NACI/LAB/1484 از مرکز تایید صلاحیت ایران گردد. لذا با توجه به افزایش تعداد واحدهای تولیدی و محدود بودن امکانات آزمایشگاه ها، آزمایشگاه سیلیکون کابل یاقوت لازم دانست آزمایشگاه‌آکرودیته  را به منظور کنترل فرآورده‌ها برای ارائه محصول ایمن تاسیس کند.

در این راستا اداره کل استاندارد استان پس از بررسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات و مدارک دریافتی تیم ارزیابی را جهت ارزیابی آزمایشگاه و تطبیق اطلاعات و مدارک با چک لیستهای ویژه استاندارد         ISO IEC 17025 اعزام داشتند و آزمایشگاه سیلیکون کابل یاقوت را به عنوان آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد اعلام کردند که در سامانه سینا قابل رؤیت می باشد.

آزمایشگاه سیلیکون کابل یاقوت مفتخر است که به عنوان اولین و مجهزترین آزمایشگاه با دامنه کاری آزمون های کابل های لاستیکی، کابل های اعلان حریق و کابل های مقاوم در برابر آتش در سطح کشور می باشد.

با توجه به دامنه کاربردی وسیع این آزمایشگاه، نقش موثری در ارتقا کیفیت در صنعت سیم و کابل کشور از طریق ارزیابی کیفیت محصولات در شرایط استاندارد ایفا می کند. همچنین این آزمایشگاه در صدد افزایش دامنه کاری خود می باشد به امید این که بتواند نیاز صنعت سیم و کابل کشور را در زمینه بررسی کیفیت تامین سازد.

هم اکنون آزمایشگاه مرجع سیم و کابل سیلیکون کابل یاقوت که از مجهزترین آزمایشگاه های سیم و کابل در سطح کشور است با ارائه خدمات بیشتر، نتایج معتبر و صحت و دقت کافی توسط کارشناسانی مجرب، آماده ارائه خدمات تولیدکنندگان و وارد کنندگان سیم و کابل در کشور می باشد.

دامنه کاربرد تایید صلاحیت آزمایشگاه سیلیکون کابل یاقوت البرز

[table id=20 /]

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *