موارد استفاده سیم و کابل نسوز سیلیکونی

موارد استفاده سیم نسوز سیلیکونی و کابل نسوز سیلیکونی

موارد استفاده سیم و کابل نسوز سیلیکونی در صنعت های مختلف

از موارد استفاده سیم و کابل های نسوز سیلیکونی می توان به استفاده در سیستم های اعلام و اطفاء حریق، واگن سازی و راه آهن، مترو، صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی، صنایع نظامی، صنایع هواپیمایی، دکل های نفتی، صنایع کشتی سازی، صنایع غذایی، صنایع پزشکی، صنایع الکترونیک کشور، صنایع ساخت لوازم خانگی، کارخانه و تولیدی ها و صنایعی که خط تولید آنها از گرمایش بالایی برخوردار هستند و همچنین مراکز دانشگاهی و مدارس، هتل ها و تمام مکان هایی که دارای حساسیت ایمنی بالایی هستند اشاره نمود.

پترو شیمی و پالایشگاه

از موارد استفاده از کابل های سیلیکونی (Silicone Cable) در صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی می توان به کابل کشی سیستم های اعلام حریق و یا کابل کشی مکان هایی که در مواجه با مواد شیمیایی و اشعه UV و شرایط آب و هوایی نامطلوب قرار می گیرند، اشاره کرد.

سیم و کابل سیلیکونی در پتروشیمی
مورد استفاده در پتروشیمی

صنایع ریلی

واگن قطارها و ایستگاه های راه آهن مسیرهای پرترددی می باشند که ضروری است، در این مکان ها از سیم و کابل های سیلیکونی که فاقدگازهای سمی هالوژن، کم دود و مقاوم در برابر انتشار شعله می باشند؛ استفاده کرد تا در صورت مواجهه با آتش سوزی خود کابل باعث ایجاد خفگی افراد در معرض خطر نشود.

 

سیم و کابل سیلیکونی در صنایع ریلی
مورد استفاده در صنایع ریلی

صنایع فولاد

در صنعت فولاد از کوره های ذوب با حرارت بسیار بالا استفاده می شود که دمای محیط اطراف این کوره ها تا 200 درجه سانتی گراد و یاحتی بیشتر از آن می رسد. از اینرو عمدتا در نزدیکی کوره های ذوب فولاد از سیم و کابل های مقاوم در برابر حرارت، استفاده می کنند.

 

سیم و کابل سیلیکونی در صنایع ذوب آهن
مورد استفاده در صنایع ذوب آهن

صنایع لوازم خانگی

سیم سیلیکونی و کابل سیلیکونی در لوازم خانگی هایی که در دمای بالا و یا پایین کار می کنند و یا اینکه به کابل هایی با انعطاف پذیری بالا نیاز دارند، مورد استفاده قرار میگیرد، نظیر:

  • کابل اتو
  • کابل پلوپز
  • کابل بخاری برقی
  • سیم های جرقه زن
  • و سایر سیم های استفاده شده در اجاق گازها، آون ها و فریزرها و امثال آن.
سیم و کابل سیلیکونی در صنایع لوازم خانگی
مورد استفاده در صنایع لوازم خانگی

صنایع خودرو سازی

سیم و کابل های مورد استفاده در صنعت خودروسازی،اغلب به عنوان کابل وایرشمع (SPARK PLUG WIRE) جهت انتقال جریان از باتری به محفظه احتراق موتور و ایجاد جرقه در آن و همینطور در چراغ مه شکن خودرو که دمای بالایی دارد و امثال آن، کاربرد دارد.

 

سیم و کابل سیلیکونی در صنایع خودرو سازی
مورد استفاده در صنایع خودرو سازی

 

صنایع کشتی سازی

در ساخت کشتی ها و بنادر به دلیل شرایط بد جوی و همینطور حساسیت زیاد منطقه می بایست از کابل های متناسب با این شرایط استفاده نمود که به دلیل خواص منحصر به فرد سیم و کابل های سیلیکونی، عمدتا از کابل مقاوم در برابر آتش استفاده می شود.

 

سیم و کابل سیلیکونی در صنایع کشتی سازی
مورد استفاده در صنایع کشتی سازی

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *