کابل مقاوم در برابر آتش و حرارت

کابل مقاوم در برابر آتش و حرارت

کابل مقاوم در برابر آتش و حرارت

در این مقاله از سایت شرکت کابل یاقوت درباره‌ی کابل مقاوم در برابر آتش و حرارت ( کابل مقاوم در برابر آتش و حرارت) توضیح میدهیم و به موارد استفاده و کاربرد این نوع کابل ها اشاره میکنیم ، پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

کابل مقاوم در برابر آتش و حرارت که عمدتا در سیستم های اعلام حریق و ساختمان ها و مناطقی که دارای حساسیت بالا از نظر انتقال اطلاعات و همینطور مکان های پر تردد استفاده می شود، جهت حفظ یکپارچگی مدار و انتقال دیتا هنگام آتش سوزی طراحی شده اند.

در استاندارد ساخت و طراحی کابل مقاوم در برابر آتش و حرارت به شماره BS 7629-1, تمامی مشخصات مربوط به ساختار و ولتاژ و روش آزمون هایی که مقاومت این نوع کابل ها (Fire resistance cable) را در برابر آتش تضمین می کند, عنوان شده است. ازجمله روش های آزمون تصدیق کابل های مقاوم در برابر آتش میتوان به استانداردهای زیر اشاره کرد:

استاندارد IEC 60331-21 کابل مقاوم در برابر آتش و حرارت :

ایستادگی دربرابر آتش و حفظ یکپارچگی مداربه مدت 90 دقیقه تحت دمای 750درجه سانتیگراد.

 BS 6387-CAT CWZ ایستادگی در برابر آتش:

Cat c : ایستادگی دربرابر آتش و حفظ یکپارچگی مداربه مدت 180 دقیقه تحت دمای 950 درجه سانتیگراد.

Cat w : ایستادگی دربرابر آتش و آب و حفظ یکپارچگی مداربه مدت (15دقیقه آتش + 15دقیقه همزمان آتش و اسپری آب) تحت دمای 650 درجه سانتیگراد.

Cat z : ایستادگی دربرابر آتش و شوک مکانیکی و حفظ یکپارچگی مداربه مدت 15 دقیقه در دمای 950 درجه سانتیگراد، تحت شوک مکانیکی هر 30 ثانیه یکبار.

استاندارد IEC 60332-1-2 و IEC 60332-3:

که روش آزمون بررسی مقاومت کابل در برابر انتشار شعله در طول کابل است.

استاندار IEC 61034-2:

که روش آزمون ارزیابی چگالی دود تولیدشده حین سوختن کابل تحت عنوان Low Smoke می باشد.

استاندارد IEC 60754-1 و IEC 60754-2:

که روش آزمون جهت بررسی وجود گازهای هالوژن تولید شده ناشی از سوختن کابل می باشد.

استفاده از کابل ها در سیستم های الکترونیکی و مکانیکی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. علاوه بر سازه ها، ابزار و وسایل نیز باید از کابل هایی که با مشخصات فنی خاص تولید می شوند استفاده کنند. به همین منظور کابل های مقاوم در برابر حرارت و آتش در بازار عرضه می شوند و شما قادر هستید این سری از محصولات را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. در نظر داشته باشید که کابل مقاوم در برابر حرارت و آتش در مدل های متنوعی تولید می شود و برای استفاده در سیستم های امنیتی، روشنایی اضطراری، اعلام حریق، هوا رسانی، برق رسانی اضطراری و پمپ های آتش نشانی می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش رو به شمار رود. در صورتی که قصد دارید در این مورد بیشتر بدانید با شما همراه هستیم تا اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

با انواع کابل مقاوم در برابر حرارت و آتش بیشتر آشنا شوید

انواع کابل های مقاوم در برابر حرارت و آتش در مدل های مختلفی تولید شده و در بازار عرضه می گردند که شامل محصولات ابزار دقیق، کنترل، قدرت، اعلام حریق، فشار قوی و جرقه زن می شود. این سری از انواع کابل های مقاوم در برابر آتش و حرارت می توانند عملکرد بسیار دقیقی داشته باشند و با توجه به نوع نیاز شما طراحی و تولید می شوند. همین امر باعث شده است تا کاربران بتوانند از آن بر حسب موارد مورد انتظار خود استفاده داشته باشند. باید به یاد داشته باشید که امروزه کابل های مقاوم در برابر آتش و حرارت به عنوان یکی از ابزار کاربردی به شمار می روند و باید بر اساس استانداردهایی که در این خصوص اعلام شده است خریداری شوند. همچنین انواع این سری از محصولات قادر هستند که شما را در برابر بروز مشکلات محافظت نمایند. در ادامه بیشتر در خصوص ویژگی های این محصول با شما صحبت خواهیم داشت.

کابل مقاوم در برابر آتش و حرارت چه ویژگی هایی دارد؟

در ادامه معرفی کابل های مقاوم در برابر آتش و حرارت باید بگوییم که این سری از محصولات می توانند از انتشار شعله های آتش جلوگیری به عمل بیاورند و همین امر را می توان از مهم ترین ویژگی های این محصول دانست. مقاومت بالا در برابر تغییرات دمایی از دیگر ویژگی های این محصول تولید شده بدون گازهای سمی به شمار می رود. عایق بندی حرارتی مناسب و تحمل دما از منفی 60 درجه سانتیگراد الی 200 درجه سانتیگراد را می توان از دیگر ویژگی های این محصول دانست.

کابل مقاوم در برابر آتش و حرارت همچنین پایداری جریان الکتریسیته را برای شما تضمین کرده و از این روی می توانید با خیال راحت از آن استفاده داشته باشید. مقاومت در برابر اشعه های مختلف مانند مادون قرمز، گاما، ازن و غیره را می توان از دیگر ویژگی های این محصول دانست. بیشترین میزان کاربرد این محصول به دلیل عدم رشد قارچ و باکتری بر روی این نوع کابل را می توان صنایع پزشکی و غذایی عنوان نمود. در ادامه با شما همراه هستیم تا بیشتر در خصوص کابل نسوز با شما صحبت داشته باشیم و کاربردهای این محصول را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

کابل مقاوم در برابر آتش و حرارت با چه کاربردهایی در بازار عرضه می شود؟

کابل مقاوم در برابر حرارت و آتش را می توان یکی از مهم ترین محصولات برای استفاده در سیم کشی های خاص عنوان نمود. برای مثال می توان به سیستم های اعلام حریق اشاره نمود. از آن جایی که عملکرد این سیستم ها در زمان بروز حرارت می باشد، توصیه می شود که حتما از کابل های مقاوم در برابر حرارت و آتش استفاده شود. سیستم روشنایی اضطراری را می توان از دیگر کاربردهایی دانست که برای این کابل ها می توان عنوان کرد.

در نظر داشته باشید که این محصول به صورت خشک تولید می شود و کاربران قادر هستند با خیال راحت از آن استفاده داشته باشند. در صورتی که سوالی در خصوص این سری از محصولات داشته باشید نیز می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. در ادامه شما را بیشتر با ساختار یک کابل مقاوم در برابر آتش و حرارت آشنا خواهیم کرد. در صورتی که قصد دارید در این خصوص بیشتر بدانید، در ادامه ما را همراهی کنید.

استفاده از شیلد در تولید کابل مقاوم در برابر آتش و حرارت

یکی از ویژگی هایی که باعث می شود کابل ها در برابر آتش و حرارت بتوانند مقاومت بسیار بالایی در هنگام قرارگیری در معرض نویز از خود نشان دهند، استفاده از شیلد می باشد. شیلد ها در مدل های مختلفی برای انواع کابل های مقاوم در برابر آتش و حرارت تولید می شوند. از مهم ترین این مدل ها می توان به محصولات نواری، بافت و ترکیبی اشاره نمود که هر یک دارای کاربرد خاص خود بوده و می توانند در تولید انواع کابل های مقاوم در برابر آتش و حرارت کارایی داشته باشند.

همانطور که در سایر بخش های همین مقاله بیان شده است، توجه به استانداردهای ساخت هر کابل دارای اهمیت بسیار زیادی است و شما باید بر این اساس نسبت به ثبت سفارش و خرید محصولات مورد نیاز خود اقدام کنید. در ادامه بیشتر در خصوص بهترین روش خرید انواع کابل مقاوم در برابر آتش با شما صحبت خواهیم داشت.

بهترین روش برای خرید کابل مقاوم در برابر آتش و حرارت

با توجه به نیاز بسیار بالایی که در بازار برای خرید کابل مقاوم در برابر آتش و حرارت وجود دارد، شما می توانید این محصول را در مدل های متنوعی خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. با توجه به اهمیت خرید محصولات استاندارد، شما باید حتما نسبت به خرید کابل مقاوم در برابر آتش با بالاترین کیفیت اقدام کنید و در همین راستا قادر خواهید بود از وب سایت اینترنتی ما استفاده کرده و بهترین محصولات را خریداری و استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که امروزه مدل های متنوعی برای انواع کابل مقاوم در برابر آتش و حرارت در بازار عرضه می شود و شما قادر هستید با خرید از سایت اینترنتی، این کالا را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید نیز می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را بپرسید.

 


 

مطلب مرتبط : کابل نسوز چیست؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *