کابل اعلام حریق و انواع

کابل اعلام حریق از یک کار پیچیده که بر دستگاه های بزرگ الکترومکانیکی پیکربندی شده است، به یکی از جدیدترین فن آوری های ریزپردازنده و تراشه توسعه یافته اند. بیشتر کاربران نهایی – صنعتی، تجاری و … برای محافظت از مال و زندگی به این سیستم های نو ظهور اعتماد می کنند

امروزه انواع مختلفی از کابل های اعلام حریق وجود دارد. هر نوع نیازهای خاصی را برآورده می کند و می توان آن ها را به دسته ها و زیر گروه های بزرگ تری تقسیم کرد. طیف گسترده ای از انواع مختلف این کابل ها تضمین می کند که هر ساختمان یا سازه نوع خاصی از سیستم اعلام حریق را دریافت می کند که به گونه ای تنظیم شده است که انواع خطرات را در نظر می گیرد.

 

 

کابل اعلام حریق با قدرت محدود

کابل اعلام حریق با قدرت محدود یکی از دسته های اصلی کابل است. این نوع کابل از طریق مسیرهای بسته شده یا لوله ها اجرا می شود. طبق قانون، آن ها مجاز به گسترش بیش از 10 فوت (3.048 متر) خارج از محفظه نیستند. امروزه از سه نوع اصلی کابل های اعلام و اطفا حریق با قدرت محدود استفاده می شود.

کابل آتش سوزی محدود (FPL) نوعی کابل اعلام حریق است که معمولا استفاده می شود این کابل ها مجاز به استفاده در دریچه ها، مجاری یا سایر راه های عبور هوا نیستند. کابل های پلنوم محدود شده با قدرت آتش (FPLP) نوعی کابل اعلام حریق است که برای استفاده در معابر هوا  طراحی شده است. کابل های افزایش دهنده افزایش قدرت آتش (FPLR) کابل های دارای قدرت محدود هستند که  بین طبقات قرار دارند.

کابل محدود غیر برق

طبقه بندی اصلی دیگر کابل های اعلام حریق، کابل های غیر برق محدود است. این دو نوع اصلی وجود دارد. کابل های اعلام حریق محدود غیر برق (NPLF) کابل های استفاده عمومی هستند که برای اکثر اشکال نصب مناسب هستند. همچنین کابل های محافظ در برابر آتش (NPLFP) غیر نیرو وجود دارد که برای استفاده در معابر هوا مناسب هستند.

PLP ها را می توان بسته به موادی که برای عایق بندی استفاده می کنند، بیشتر طبقه بندی کرد. آن ها می توانند از یک فرم مقاوم در برابر آتش و دود از PVC یا عایق بر پایه فلوروپلیمر استفاده کنند.

 

با توجه به راه های زیادی که در آن آتش سوزی می تواند سازه ای مانند خانه یا محل کار را تهدید کند، لازم است روش های مختلفی وجود داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که اخطار به مردم منطقه منتقل می شود. این کابل های تخصصی اطمینان می دهند که سیستم هشدار توسط خود آتش سوزی آسیب نبیند. دانش در مورد پیشرفت آتش سوزی منجر به توسعه و اجرای این دستگاه های نجات دهنده تخصصی شده است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *