کابل سیلیکونی نسوز (مقاوم در برابر حرارت)

کابل سیلیکونی

کابل سیلیکونی

یکی از انواع کابل هایی که دارای قدرت الکتریکی بالایی بوده و در شرایط محیطی مختلف می توان از آن استفاده کرد، کابل سیلیکونی می باشد. این نوع کابل و سیم سیلیکونی در مقابل عوامل متفاوتی مانند حرارت، آتش و… استحکام بالایی دارند و بنابراین با کیفیت بسیار مناسبی تولید و عرضه می شوند.

در ساخت روکش و عایق کابل سیلیکونی و سیم سیلیکونی از ماده سیلیکون با فرمول ترکیبی مختلف و خواص گوناگون استفاده می شود. سیلیکون جامد (HTV) به همراه مواد افزودنی به منظور افزایش خواص عایقی آن تولید می شود. همچنین رنگدانه ها نیز با رنگ های مختلف برای تولید عایق مورد استفاده قرار می گیرند.

علاوه بر این قبل از انجام عملیات پخت سیلیکون از ماده دیگری به نام پروکساید استفاده می شود که باعث افزایش ماندگاری سیلیکون و تثبیت آن می شود. کیفیت مواد اولیه در ساخت کابل و سیم سیلیکونی و میزان مواد افزودنی در آن از موارد مهمی هستند که در مقاومت محصول و طول عمر آن تاثیر زیادی دارند.

کابل اعلام و اطفا حریق

یکی از کاربردهای کابل سیلیکونی، استفاده از آنها به عنوان کابل ضد حریق و کابل اعلام حریق است. این نوع کابل یا سیم نسوز در سیستم های اعلام و اطفا حریق می توانند یکپارچگی سیستم را حفظ کنند. به گونه ای که در صورت وجود آتش سوزی در مکان به دلیل استفاده از سیم نسوز در ساختار آنها، به کار خود ادامه می دهند و دچار آسیب و تخریب نمی شوند.

در تولید کابل اعلام و اطفا حریق که با عنوان کابل مقاوم در برابر آتش شناخته می شود، آزمایش ها و تست ها به منظور بررسی پارامترهایی مانند حفظ یکپارچگی سیستم، قرارگیری کابل در مقابل شعله مستقیم و عدم توسعه یافتن آتش در مدار و… انجام می شود.

 

 

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *