8 مزیت بسیار کلیدی کابل مقاوم در برابر حرارت و نسوز سیلیکونی

کابل نسوز سیلیکونی

انواع مشاغل می توانند از کابل سیلیکونی بهره مند شوند. تولیدکنندگان الکترونیک، مشاغل ساختمانی / املاک و مستغلات، تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، شرکت های هوافضا و سایر مشاغل که به مقاومت حرارتی زیاد در داخل محصولات خود اعتماد دارند،

مزایای استفاده از کابل سیلیکونی چیست؟

امروزه محبوب ترین کابل های عایق بندی شده کابل های PVC هستند؛ اما کابل های سیلیکونی با کمی هزینه بیشتر عایق بندی بالاتری را ارائه می دهند. کابل های سیلیکونی می توانند با کابل های دیگر ارتباط برقرار کنند. کابل های سیلیکونی به دلیل عملکردی که دارند، در تعدادی از زمینه های مختلف به آرامی در حال محبوبیت هستند.

1) مقاومت در برابر شعله

کابل سیلیکونی همان کابل های شماره 1 است که می خواهید در صورت آتش سوزی یکپارچگی مدار را حفظ کنید. مزیت اصلی نسبت به سایر کابلهای عایق مقاومت در برابر شعله شدید است. اگر می خواهید آسیب ناشی از آتش سوزی را به حداقل برسانید، باید کابل های سیلیکونی را در نظر بگیرید.

خواص مقاوم در برابر شعله معدنی آن ها را برای کاربردهای مختلف صنعتی ایده آل می کند. در حالی که کابل های دیگر ذوب می شوند، کابل های سیلیکونی در هنگام آتش سوزی مقاومت می کنند و زمان کافی برای خاموش کردن آتش را فراهم می کنند.

2) انعطاف پذیری بالا

عموم مردم سیلیکون را با انعطاف پذیری مرتبط می دانند؛ زیرا یکی از انعطاف پذیرترین لاستیک های جهان است. در کاربردهای صنعتی، شما باید کابل را خم کنید تا آن را برای اهداف مختلف تنظیم کنید و این باعث می شود 16 کابل سیلیکونی سیم AWG به یکی از پر کاربردترین کابل های موجود در بازار تبدیل شود. آنها قادر به مقاومت در برابر انعطاف پذیری بالا برای طیف وسیعی از برنامه ها هستند.

همچنین بخوانید: کابل اعلام حریق

سیم سیلیکونی نسوز

3) عایق شیمیایی

کابل سیلیکونی معاصر مجهز به یک پوشش محافظ است که باعث می شود در برابر مواد شیمیایی مختلف و موادی که ممکن است به کابل های دیگر آسیب برساند، مقاومت کند. اگر در محیطی با بسیاری از مواد شیمیایی غیر قابل پیش بینی کار می کنید، کابل سیلیکونی بسیار قابل اعتمادست.

4) مقاومت حرارتی

کابل های سیلیکونی مقاومت حرارتی بالایی دارند و یکی از پرکاربردترین کابل ها هستند – این همان چیزی است که آنها را به کابل های برتر تبدیل می کند. کابل های سیلیکونی نه تنها در برابر دماهای بالا مقاومت می کنند بلکه در دمای بسیار پایین نیز مقاومت می کنند.

5) مقاومت در برابر فشار

کابل های سیلیکونی حتی در صورت طولانی مدت در معرض فشار، شکل اصلی خود را حفظ می کنند. اگر عادت به کار با کابل هایی دارید که پس از اینکه تحت فشار قرار گرفتند، به طور دائمی خم می شوند، باید سوئیچ را به کابل های سیلیکونی تغییر دهید که شکل اصلی خود را حتی پس از فشار طولانی مدت حفظ کنند.

6) مناسب برای استفاده در فضای باز

کابل های سیلیکونی برای استفاده در فضای باز مناسب هستند که می توانند تحت شرایط شدید محیطی قرار بگیرند. به عنوان مثال، استفاده از کابل های سیلیکونی در پشت بام ها برای مصارف خورشیدی که در معرض گرمای مداوم قرار دارند، امکان پذیر است. اگر به کابلی نیاز دارید که در برابر عناصری مانند آب و شعله بسیار مقاوم در برابر محیط زیست باشد، این کابل مناسب است.

7) مواد معدنی تمیز

لاستیک سیلیکون از دسته پلیمرهای بی اثر است که آن را به یک ماده شیمیایی غیر واکنش پذیر تبدیل می کند. به همین دلیل کابل های سیلیکونی یکی از معدود کابل هایی است که برای استفاده در صنایع غذایی بی خطر است.

8) عایق شیمیایی

سیم های روکش شده با سیلیکون مقاومت شیمیایی بالایی دارند که باعث می شود آن ها نسبت به سایر انواع عایق مانند کابل های PVC از قابلیت اطمینان بیشتری در کاربردهای صنعتی برخوردار باشند. سیلیکون در برابر گسترده ترین مواد شیمیایی مانند روغن / گاز، ازن و غیره مقاوم است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *