تاییدیه سازمان آتش نشانی تهران برای کابل های مقاوم در برابر آتش

سازمان آتش نشانی تهران

اخذ گواهی آتش نشانی برای کابل های مقاوم در برابر آتش شرکت کابل یاقوت البرز

شرکت سیلیکون کابل یاقوت البرز موفق به اخذ تاییدیه آتش نشانی تهران و شهر های کرج، کرمانشاه، مشهد، شیراز و لرستان گردیده است و مدارک مربوطه در سازمان آتش نشانی هر شهر قابل استناد و پیگیری است.

تایدییه آتش نشانی

 

 

شرکت کابل یاقوت البرز برای کابل های مقاوم در برابر آتش، دارای تاییدیه از سازمان آتش نشانی استان های تهران، البرز و خراسان رضوی می باشد.

 

گواهی آتش نشانی نام دیگری دارد که ” گواهی انطباق با الزامات ایمنی آتش نشانی” است.

اهمیت این گواهی در اثبات ضوابط ایمنی تایید شده است، دریافت گواهی آتش نشانی کرج نیاز به رعایت یک پروتکل آزمایشی برای آزمایش هایی که در صدور گواهینامه به آنها تکیه می شود است، زیرا انواع تولیدات دارای روش های خاصی برای آزمایش ها و الزامات گواهی هستند که در مرجع فناوری آتش نشانی برای برخی از انواع کالاها نشان داده شده است. امروز قصد صحبت در مورد گواهی آتش نشانی کرج را داریم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

چه نوع کالاهایی نیاز به گواهی آتش نشانی کرج دارند؟

قانون ملی – بیان می کند که همه انواع کالاها نیاز به “گواهی آتش نشانی” دارند و گاهی اوقات با وجود این! مشتری می تواند به صورت داوطلبانه در ابتدا تصمیم بگیرد که آیا گواهی نامه را درخواست کند یا خیر، همچنین به این نکته اشاره می کند که روند اخذ این گواهی و مراحل اعمال آن با فرآیند و مراحل دریافت گواهی اجباری تفاوتی ندارد. بعضی از کالاهایی که نیاز به اخذ گواهی آتش نشانی دارند مانند:  کابل مقاوم در برابر حریق و حرارت.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ گواهی آتش نشانی کرج

پس از دریافت گواهینامه ایمنی آتش نشانی کرج تاییدیه آتش نشانی مشهد، مرجع صدور گواهینامه باید “اجباری” باشد و مجموعه ای از مدارک که در انواع کالاها متفاوت است به آنها داده شود. برخی از اسناد و مدارک باید به او ارائه شود، از جمله:

  • شرایط فنی برای تولید.
  • سایر مدارک فنی کالا یا به عبارت دیگر مانند: گذرنامه، هزینه، شرح دستگاه یا امکانات.
  • اسناد اساسنامه.

پس از تکمیل مراحل ارسال کلیه مدارک لازم، فردی که کارش بر اساس ارزیابی ایمنی تولید است، باید نمونه هایی را برای آزمایش انتخاب کند تا پس از طی مراحل ارزیابی، نتایجی که در فرآیند ارزیابی ظاهر شده است، وارد شود و نتایج تست های انجام شده نیز در پروتکلی درج می شود که در اصل مبنای تصمیم گیری در صدور گواهی است. در نهایت بر اساس تصمیمی که صادر شده، متقاضی گواهی دریافت می کند.

فهرستی از اسناد مورد نیاز برای تهیه گواهی آتش نشانی کرج

  • _شماره شناسایی مالیات دهندگان
  • _OGRN
  • _نماد آمار
  • _سه صفحه اول و صفحه آخر اساسنامه بنیاد
  • _سند مالکیت یا قرارداد وام
  • _شرایط فنی (فقط در صورتی که تولید طبق GHOST ساخته نشده باشد)
  •  

انواع سیستم های اعلام حریق که برای گرفتن گواهی آتش نشانی کرج با آن آشنا شوید

اعلام حریق نوع 4

هدف اصلی آن موسساتی است که برای عموم یا ERP باز هستند. این یک سیستم حفاظتی است که از استاندارد NF S 61-936 برخوردار است و از نظر پخش سیگنال تخلیه اضطراری با استاندارد NF S 32-001 مطابقت دارد. سیستم تشخیص مجهز به فلاش نور است، سیستمی مناسب برای مکان های پر سر و صدا و ایده آل برای هشدار به افراد کم شنوا. در دو دسته باتری نوع 4 و سکتور نوع 4 عرضه می شود.

اعلام حریق نوع 3

آلارم نوع 3 از یک یا چند BASS (بلوک زنگ هشدار صوتی خودکار) تشکیل شده است که می توانند به یکدیگر متصل شوند تا یک حلقه تشکیل دهند. هنگامی که حلقه کنترل (ماشه دستی) باز شد، فرآیند هشدار عمومی به طور خودکار فعال می شود. این نوع هشدار معمولاً با دسته C SSI (سیستم ایمنی آتش نشانی) مرتبط است.

اعلام حریق نوع 2B

طراحی شده برای برآورده کردن الزامات یک سیستم ایمنی آتش نشانی رده C، آنها با DCS، DCMR و DCM مرتبط هستند. به طور کلی این نوع دستگاه از نوع اصلی BASS متصل به ماهواره BASS تشکیل شده است.

اعلام حریق نوع 2A

آنها با SSI های دسته B مرتبط هستند و عمدتاً با حضور CMSI یا متمرکز کننده ایمنی آتش نشانی مشخص می شوند.

اعلام حریق نوع 1

اعلام حریق نوع 1 جامع ترین و پیشرفته ترین سیستم ایمنی آتش سوزی موجود است. این نوع دزدگیر از یک سیستم تشخیص حریق خودکار (SDI) ساخته شده است و با دسته A SSI مرتبط است.

اقداماتی که باید اعمال شود تا بتوانید گواهی آتش نشانی کرج را دریافت کنید

1_ بررسی تخصص ارائه دهندگان خدمات احتمالی: بررسی گواهینامه های متخصصان امنیتی هنگام استفاده از خدمات آنها، به ویژه برای ERP ها، مهم است. این به شما این امکان را می دهد که به طور کامل با استانداردهای لازم در مورد امنیت شرکت مطابقت داشته باشید و به کارمندان، همکاران مختلف یا حتی بازدیدکنندگان اطمینان دهید. 

2_ دتکتورها را با توجه به زیربنای ساختمان انتخاب کنید: انواع و تعداد آشکارسازها باید از چیدمان محل پیروی کنند تا کاملاً مؤثر باشند. مشاوره با یک متخصص امنیتی ایجاد امن ترین و موثرترین سیستم ایمنی آتش (SSI) را ممکن می سازد. با این حال، شما می توانید از قبل با در نظر گرفتن این عناصر مختلف، مقدار و نوع آشکارسازهای مورد نیاز برای سیستم خود را تخمین بزنید:

آشکارسازهای دود باید هر 80 متر مربع را پوشش دهند و حداقل باید یک آشکارساز در هر طبقه وجود داشته باشد. آشکارسازهای به هم پیوسته امکان اتصال بخش های بین آنها را به لطف یک سیگنال فراهم می کنند. این آرایش در مقایسه با آشکارسازهای دود مستقل با باتری راحت تر است.

آشکارسازهای حرارتی در مکان هایی قرار می گیرند که گرد و غبار یا دود مکرر است. هنگامی که دما به 52 درجه سانتیگراد یا بیشتر برسد، ردیاب گرما به امنیت هشدار می دهد. بنابراین ترجیح داده می شود که آشکارسازهای دود در مکان هایی با خطر آتش سوزی بالاتر مانند آشپزخانه ها یا گاراژهایی که چندین منبع گرما وجود دارد استفاده شود.

3- تایید استانداردهای آلارم های مورد استفاده: برای داشتن تجهیزات امنیتی موثر و کارآمد، لازم است کیفیت آنها بررسی شود. برای آن لازم است:

_بسته بندی آشکارسازهایی که باید دارای علامت CE باشند را بررسی کنید. این امکان را برای بررسی مطابقت آنها با استانداردهای _ساخت و ساز اروپایی فراهم می کند.

_بررسی کنید که آیا آشکارساز دود دارای گواهی استاندارد اروپایی EN 14 604 است یا خیر.

از آشکارسازهای مونواکسید کربن مطابق با استاندارد NF EN 50 291 استفاده کنید.

جمع بندی

توجه داشته باشید که تمامی از جمله سیم دو روکش و کابل ابزار دقیق باید گواهی آتش نشانی کرج را دریافت کنند تا بتوانند به بازار عرضه شوند.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *